Aktualności

Sortowanie:
Widok:
Na stronie:
21-10-2023
Niezwykły klub dyskusyjny
Październik to Międzynarodowy Miesiąc AAC (ang. augmentative and alternative communication), którego celem jest zwrócenie uwagi na sytuację osób używających alternatywnych i wspomagających form komunikacji: tablic, kart z symbolami lub literami, tabletów, syntezatorów mowy. Nie wiemy, ile jest w Polsce takich osób, nie ma takich badań. Ale wiemy, że jak wszyscy, potrzebują czasem tak zwyczajnie porozmawiać. Z myślą o nich Karolina Kamińska stworzyła innowacyjny klub dyskusyjny.
09-05-2024
Niekolonie 2024 – wakacyjny warsztat dla Innowatorów i Innowatorek
REKRUTACJA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA

Czy marzysz o inspirującym wydarzeniu, w otoczeniu natury, gdzie możesz spotkać innych pasjonatów zmian społecznych, dzielić się swoimi pomysłami i rozwijać się? Jeśli tak, to ucieszy Cię informacja, że pracujemy nad organizacją naszego wyjątkowego wydarzenia - 3. edycji Niekolonii - wakacyjnego warsztatu sieciująco-rozwojowego dla Innowatorów i Innowatorek Społecznych!
29-07-2024
Myślenie poza schematami – wyniki badania PISA
Po raz pierwszy w historii badania PISA (Programme for International Student Assessment, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) w 2022 roku sprawdzono umiejętności uczniów i uczennic z zakresu myślenia kreatywnego w 64 krajach na całym świecie. Jak wynika z raportu Instytutu Badań Edukacyjnych, który był odpowiedzialny za badanie w naszym kraju, polscy piętnastolatkowie znaleźli się w grupie krajów z najwyższymi wynikami w tym obszarze - aż 1/3 z nich charakteryzuje się umiejętnościami kreatywnego myślenia na najwyższych poziomach (i tylko 4% uzyskało wyniki na najniższym poziomie).
13-02-2024
Między skutecznością a odpowiedzialnością
Kilkanaście lat temu brytyjska organizacja DePaul wspierająca osoby w kryzysie bezdomności wypuściła bardzo atrakcyjną grę na iPhone'a pod nazwą iHobo („hobo” jest w języku angielskim jednym z potocznych określeń osoby w kryzysie bezdomności), wzorowaną na popularnej w moim pokoleniu zabawce Tamagotchi (tu wyjaśnienie dla młodszego pokolenia – Tamagotchi było interaktywną grą polegającą na dokarmianiu „uwięzionego” w czymś w rodzaju breloczka zwierzątka, które co kilka godzin sygnalizowało głód i trzeba je było „nakarmić” kliknięciem, żeby nie umarło z głodu).
Skip to content