array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159880 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Wed, 04 Jun 2025 12:23:01 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159984 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159889 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Wed, 04 Jun 2025 12:23:01 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159923 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Wed, 04 Jun 2025 12:23:01 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(161) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/26919/Zrzut%20ekranu%202024-08-28%20120004-f299a2c1-4c9b-4796-bc0b-8c3ee4adde6b-original.png" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159879 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Wielozmysłowy Słownik Sztuki

Kategorie
O innowacji
Osoby z niepełnosprawnością wzroku często napotykają na trudności w dostępie do dzieł sztuki i kultury wizualnej;
dzieci i młodzież z niepełnosprawnością wzroku często nie mają możliwości zdobywania wiedzy z zakresu historii sztuki, co staje na drodze rozwijaniu ich zainteresowań bądź talentów;
brakuje narzędzi i metod, które będą stwarzać możliwość integracji pomiędzy osobami z niepełnosprawnościami a osobami pełnosprawnymi przy wykorzystaniu elementów edukacyjnych i kulturalnych.
W ramach innowacji opracowane i przetestowane zostało nowe narzędzie edukacyjne w formie gry "Wielozmysłowy Słownik Sztuki", przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku. Podczas gdy większość gier na rynku skupia się na wzmacnianiu zdolności do samodzielnego funkcjonowania, ta stanowi wprowadzenie osób niewidomych w świat sztuki. Gra została zaprojektowana w taki sposób, żeby mogły w nią grać jednocześnie osoby niewidome i widzące. Dzięki temu innowacja zawiera element integracyjny i uwrażliwia osoby widzące na perspektywę osób niewidomych.
Niewidoma i słabowidząca młodzież w wieku 12-18 lat;
uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych.
Nauczyciele/nauczycielki;
edukatorzy/edukatorki;
animatorzy/animatorki;
opiekunowie/opiekunki osób z niepełnosprawnością wzroku;
rodzina osób z niepełnosprawnościami;
kuratorki/kuratorzy;
instytucje kultury;
organizacje i fundacje działające na rzecz osób z niepełnosprawnością wzroku.
Spis 25 haseł wraz z wyjaśnieniami;
dźwiękowe interpretacje haseł;
poradnik metodyczny;
pomoce sensoryczne wyjaśniające poszczególne hasła;
przykłady dzieł sztuki w formie tyflografik;
karty z hasłami do gry do wydrukowania.
Projekt przyczynia się do zapewnienia równych szans w dostępie do edukacji i kultury oraz ograniczenia wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnością wzroku. W ten sposób wpisuje się w działania mające na celu pomoc osobom z niepełnosprawnościami w funkcjonowaniu w życiu społecznym.
90% osób niewidomych zwiększyło wiedzę w zakresie odbioru sztuki;
80% osób niewidomych zwiększyło umiejętności w odbiorze sztuki;
90% osób niewidomych nawiązało satysfakcjonujące kontakty społeczne z osobami spoza rodziny;
80% osób pełnosprawnych zwiększyło swoją wiedzę na temat odbioru sztuki przez osoby niewidome;
70% osób niewidomych zwiększyło swoją gotowość do uczestnictwa w kulturze poprzez chęć odwiedzin galerii sztuki i/lub muzeum.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby z niepełnosprawnością wzroku;
osoby prowadzące warsztaty/szkolenia/zajęcia/rozgrywkę gry dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzroku.
Egzemplarz gry;
przestrzeń dostosowana do potrzeb grupy;
elementy wspierające rozgrywkę i edukację dzieci oraz młodzieży (plansze edukacyjne etc.).
Kto za tym stoi?
E-mail: [email protected];
Strona: www.wielozmysly.org.