array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159874 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 09:09:15 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159978 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159883 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Sat, 07 Jun 2025 09:09:15 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159917 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 09:09:15 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(161) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/25850/Zrzut%20ekranu%202024-07-08%20163834-a5732c6d-145d-4188-a526-459de76880ad-original.png" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159873 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Szkolny Program Harmonijnego Rozwoju Ruchowego

Kategorie
O innowacji
Innowacja została zaprojektowana w odpowiedzi na istniejące kluczowe wyzwania edukacyjne dzieci, związane ze specyficznymi trudnościami w nauce, wynikającymi z nieharmonijnego rozwoju fizycznego. Aktualnie w polskim systemie edukacyjnym brakuje systemowego rozwiązania umożliwiającego wczesne diagnozowanie tego rodzaju trudności. Dodatkowo brakuje dedykowanych programów wsparcia dla dzieci, które pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego i gotowości szkolnej borykają się z trudnościami w nauce pisania, czytania, matematyki oraz wykazują trudności emocjonalne i społeczne.
Rozwiązanie bazuje na wprowadzeniu programu ruchowego szkolnego, dostosowanego do potrzeb zajęć edukacji zintegrowanej, skierowanego głównie do nauczycieli i uczniów klas edukacji wczesnoszkolnej. W ramach projektu nauczyciel/nauczycielka otrzymuje dostęp do opracowanych materiałów, które wykorzystuje na lekcjach: pakiet zawiera ćwiczenia i zabawy ruchowe, wierszyki oraz rymowanki z zakresu języka polskiego, angielskiego, matematyki i przyrody. Ponadto obejmuje ćwiczenia grafomotoryczne oraz elementy body percussion.
Uczniowie/uczennice klas I–III szkoły podstawowej.
Nauczyciele/nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej;
pedagodzy szkolni/pedagożki szkolne.
8 modułów, z których każdy składa się z 3 propozycji ćwiczeń i aktywności ruchowych;
24 ćwiczenia rytmiczno-ruchowe dla klas szkoły podstawowej 1-3;
24 filmy do instrukcji, każdy przypisane do 8 modułów;
propozycje 32 ćwiczeń grafomotorycznych;
baterię diagnostyczną, która pozwala rozpoznać oznaki niedojrzałości neuromotorycznej, trudności w obszarze równowagi, lateralizacji i problemy wzrokowe u uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Uatrakcyjnienie lekcji;
poprawa ogólnej sprawności fizycznej uczniów/uczennic;
poprawa zdolności skupiania uwagi, koncentracji i pamięci uczniów;
rozwój kompetencji społecznych, językowych, matematycznych, przyrodniczych;
dostarczanie różnorodnych form aktywności dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów/uczennic;
zwiększenie energii oraz stworzenie pozytywnego nastroju w klasie;
zwiększenie efektywności nauczania.
Jak wdrożyć innowację?
Uczennice/uczniowie klas edukacji wczesnoszkolnej;
nauczyciel/nauczycielka.
Wydruk kart pracy;
przygotowanie przestrzeni do zajęć;
przybory do pisania.
Kto za tym stoi?
Fundacja „Myśleć sercem":
E-mail: [email protected];
Strona: www.myslecsercem.com;
Adres korespondencyjny; ul. Pierwsza Poprzeczna 8a, 04-602 Warszawa.
Pliki do pobrania
- Broszura informacyjna dla nauczycieli
- Bateria diagnostyczna
- Ćwiczenia grafomotoryczne
- Scenariusze ćwiczenia w grupie
- Scenariusze ćwiczenia indywidualne
- Scenariusze ćwiczenia w parach
- Filmy Moduł I-III ćwiczenia w grupie
- Filmy Moduł IV-VIII ćwiczenia w grupie
- Filmy Moduł I-III ćwiczenia indywidualne
- Filmy Moduł IV-VIII ćwiczenia indywidualne
- Filmy Moduł I-III ćwiczenia w parze
- Filmy Moduł IV-VIII ćwiczenia w parze