array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159869 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 03:56:16 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159973 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159878 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 03:56:16 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159912 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 03:56:16 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(128) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/3058/smak-0e087616-39d1-4e24-aea6-7c94a7caa90f-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159868 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Smak zawodu

Kategorie
O innowacji
Młode osoby wchodzące na rynek pracy często nie są właściwie przygotowane do wyboru ścieżki zawodowej. Brakuje im świadomości swojego potencjału, predyspozycji oraz zainteresowań, a także znajomości realiów pracy na danym stanowisku. Efektem jest wybór nieodpowiedniego stanowiska pracy, biorąc pod uwagę własne możliwości.
Program wspiera młode osoby w świadomym podejmowaniu decyzji dotyczącej wyboru ścieżki zawodowej i w praktycznym sprawdzaniu swoich wyobrażeń o przyszłym zawodzie. Uczestnicy i uczestniczki projektu realizują zadania zlecane przez konkretnych pracodawców. Innowacja ma formę mikropraktyk, których istotą jest to, że każda może trwać nie więcej niż kilka godzin. Realizację programu wspomaga stworzona w tym celu platforma internetowa, za pomocą której partnerzy (przedsiębiorcy, instytucje oraz organizacje pozarządowe) zgłaszają zadania do realizacji lub rozwiązania przez uczestników, a następnie potwierdzają wykonanie zadania i wystawiają ocenę. Zgłoszone zadania rejestrowane są w systemie z wykorzystaniem karty zadań. Po zrealizowaniu wszystkich zadań uczestnicy otrzymują podsumowanie uzyskanych wyników, w którym znajdą również swój profil zawodowy oraz rekomendacje dotyczące kariery, stworzone na podstawie analizy mocnych stron uczestnika.
Szkoły ponadpodstawowe;
uczelnie wyższe;
samorządy studenckie;
pracodawcy;
organizacje pozarządowe;
instytucje pracujące z młodzieżą;
organizacje studenckie;
biura karier;
poradnie zawodowe.
Platforma internetowa Smak Zawodu;
raport z testowania innowacji;
podręcznik programu;
instrukcja użytkownika programu.
W testowaniu innowacji wzięło udział dziesięciu partnerów – instytucji i przedsiębiorstw – oraz 31 uczestników i uczestniczek, z których jedenaścioro przystąpiło do etapu realizacji zadań, który nastąpił po szkoleniu. Jak wykazały ankiety ewaluacyjne wypełniane przez odbiorców i odbiorczynie innowacji, udział w programie pomógł im zweryfikować przekonania odnośnie własnych kompetencji.
Jak wdrożyć innowację?
Platforma internetowa Smak Zawodu;
przestrzeń szkoleniowa, umożliwiająca odbycie mikropraktyk;
karty zadań i ankiety preferencji zawodowych;