array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159880 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Wed, 04 Jun 2025 11:25:36 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159984 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159889 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Wed, 04 Jun 2025 11:25:36 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159923 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Wed, 04 Jun 2025 11:25:36 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(165) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/27404/pexels-jordan-besson-2051439001-29188853-98e8ece7-b170-4815-a1a7-f68db7ca53b5-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159879 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Projektowanie Rzemieślników

Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem trudności w wejściu na rynek pracy młodych osób, które ukończyły szkoły techniczne lub artystyczne.
Młodzi projektanci tworzą serię unikatowych mebli w ramach współpracy innowatora z uczelnią i branżową szkołą średnią. Projekt angażuje z jednej strony studentów wzornictwa w charakterze projektantów, z drugiej – uczniów szkół technikum drzewnego jako producentów, którzy wspólne realizują konkretne zlecenie. Pomysł ma być odzwierciedleniem realnej sytuacji biznesowej, dlatego w testowanie modelu był też zaangażowany klient, wpływający na proces pracy nad zleceniem oraz jego ostateczny kształt.
Uczniowie technikum drzewnego;
studenci wzornictwa.
Technika drzewne;
uczelnie wyższe.
Centrum Kształcenia Praktycznego
Zweryfikowany testowaniem szczegółowy opis zasad współpracy na linii uczniowie–studenci projektowania–klient–instytucje publiczne i wypracowany w trakcie prototypowania ostateczny model współpracy;
dokumentacja koncepcyjno-projektowa powstawania wybranej koncepcji projektowej mebla wraz z opisem merytorycznym dotyczącym ról poszczególnych uczestników projektu.
Testowanie wykazało, że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie systemowego rozwiązania – formalnej współpracy między uczelnią wyższą (posiadającą w swojej ofercie kierunek wzornictwo) a centrum kształcenia praktycznego, które prowadzi zajęcia stolarskie. Taka współpraca wiązałaby się z prowadzeniem zajęć zwykle odbywających się na uczelni w przestrzeni CKP. Wykładowca dzieliłby odpowiedzialność za projekt z opiekunem pracowni stolarskiej. Pozwoliłoby to kształcić bardziej świadomych współczesnych wyzwań rzemieślników i lepiej przygotowanych do wejścia na rynek projektantów. Testowanie wykazało też, że produkcja całej serii mebli pozwoliła uczniom i projektantom rozwinąć umiejętności prowadzenia procesu projektowego i produkcyjnego.
Jak wdrożyć innowację?
Koordynator projektu;
projektant;
producent;
klient;
władze szkół średnich i uczelni wyższych (zgody formalne).
Zbudowanie zespołu projektowego;
współpraca z Centrum Kształcenia Praktycznego i Wydziałem Wzornictwa na ASP;
wynagrodzenie wykładowcy za wprowadzanie uczniów wewnątrz CKP w podstawy procesu projektowego;
zapewnienie materiałów rzemieślniczych uczniom i studentom