array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159856 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 09:20:52 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159960 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159865 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Sat, 07 Jun 2025 09:20:52 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159899 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 09:20:52 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(147) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/25911/pexels-kaboompics-6069-8f7b05b3-aba8-4f45-a125-43f16cde7164-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159855 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz ProGRAMowanie w MINECRAFT

Kategorie
O innowacji
Intensywny rozwój cyfryzacji i informatyzacji w codziennym życiu wymusza konieczność nie tylko sprawnej obsługi komputera, ale również poznania podstaw kodowania/programowania. Tymczasem szkoły borykają się z niedostosowaniem sposobu prowadzenia lekcji i materiałów dydaktycznych do potrzeb uczniów oraz zakresu rozwijanych na informatyce umiejętności programowania.
Wykorzystanie Minecraft’a do nauki programowania polega na tym, że uczniowie programując tworzą gry w Minecrafcie. Stają się zatem twórcami gry, którą lubią i znają. Przygotowany model narzędzia pozwala nauczycielowi informatyki przeprowadzić 30 godzin lekcji. Nauczyciel zostanie poprowadzony poprzez scenariusz, aby uczyć programowania z wykorzystaniem gry Minecraft. Ze względu na możliwość programowania w językach blokowym (obrazkowym) i tekstowym (Javascript i Python), nauka programowania może być realizowana na różnych poziomach zaawansowania, dostosowując ją do podstawy programowej.
Uczniowie szkół podstawowych.
Nauczyciele;
dyrektorzy.
Na innowacje składa się:
30 scenariuszy lekcji;
30 filmów instruktażowych dla nauczyciela;
30 plików z kodem programu;
1 instrukcja obsługi modelu;
1 przewodnik dla nauczyciela.
Zaangażowanie dzieci podczas lekcji z Minecraftem było znacznie większe niż z innymi aplikacjami do programowania. Uczniowie chętnie uczestniczyli w lekcjach informatyki i uczyli się programowania, co przełożyło się na wzrost ich umiejętności w tym zakresie.
Jak wdrożyć innowację?
Nauczyciel;
uczniowie.
Komputery z dostępem do Internetu;
licencja Minecraft: Education E.
Kto za tym stoi?
Tel.: +48 516 037 585;
Strona: www.fundacja.malyinzynier.pl;
Adres korespondencyjny: ul. Zagrodnicza 81, 61-654 Poznań.
Pliki do pobrania
- Przewodnik dla nauczyciela
- 1. Co to jest program - junior
- 2. Poznajemy puzzle z rozkazami - junior
- 3. Deszcz kurczaków! - junior
- 4. Kolorowy mur - junior
- 5. Poznajmy Agenta - junior
- 6. Agent Budowniczy - junior
- 7. Matematyka w Minecraft - junior
- 8. Czym jest liczba losowa - junior
- 9. Szał Teleportacji! - junior
- 10. Układ Słoneczny - junior
- 1. Pierwszy program - expert
- 2. Hello Agent - expert
- 3. Zróbmy to 100 razy - expert
- 4. Poznajmy układ współrzędnych - expert
- 5. Budujemy w kratkę - expert
- 6. Agent w labiryncie - expert
- 7. Czerwony Kamień w Akcji - expert
- 8. Parkour! - expert
- 9. Konstruktor - expert
- 1. Hello world!
- 2. Co pamięta program
- 3. Powtórzmy ten program
- 4. Ustawmy dane w kolejce
- 5. Magiczne łączniki
- 6. Program z puzzli
- 7. Wprowadzamy dane
- 8. Czym są klasy
- 9. Przygotujmy własną klasę
- 10. Rodzic i Dziecko
- Film promocyjny
- PODCAST. Programowanie w Minecraft - czyli jak uczyć jednocześnie pozwalając się bawić