array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159883 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 17:08:03 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159987 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159892 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Sat, 07 Jun 2025 17:08:03 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159926 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 17:08:03 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(156) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/9553/jason-leung-mZNRsYE9Qi4-unsplash-e822c27b-1b46-4c84-b2e9-6a947706c9c1-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159882 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Komunikacja kulturalna

Kategorie
O innowacji
Istnieją pewne schematy komunikacji i sposoby prowadzenia obsługi w instytucjach kultury. Oczekuje się od interesantów samodzielności w poszukiwaniu informacji, dostosowania do przestarzałych schematów lub obsługi nowych technologii bez tłumaczenia, na czym ona polega. Szerząc wiedzę na temat skutecznej komunikacji z seniorami i wsparcia ich podczas obsługi w instytucjach kultury, można zapobiec sytuacjom, w których seniorzy są zniechęceni, zagubieni i (pomimo pierwotnej chęci) rezygnują z korzystania z oferty kulturalnej.
W ramach innowacji zespół zapoznaje się z e-learningiem zapewnionym przez innowatorki i wykonuje znajdujące się w nim zadania. Po e-learningu powinno nastąpić spotkanie zespołu, na którym można będzie porozmawiać o wrażeniach i wyciągnąć wnioski. Kolejny krok to przeprowadzenie ośmiogodzinnego szkolenia na podstawie scenariusza i materiałów edukacyjnych stworzonych w ramach innowacji. Na zakończenie szkolenia osoby uczestniczące powinny wypełnić kartę celów (dostępną w materiałach), na której zapiszą swoje postanowienie indywidualne oraz zespołowe. Po miesiącu można zorganizować krótkie spotkanie, weryfikujące wdrożenie zmiany. Można także w ramach spotkania ustalić cele na kolejny miesiąc. Wskazany program jest nie tylko projektem szkoleniowym, ale także doskonałą okazją do integracji.
Osoby pracujące w instytucjach kultury;
osoby w wieku senioralnym – w szczególności seniorzy samodzielni i aktywni;
wolontariusze biorący udział w działaniach poświęconych osobom starszym.
Pracownicy/pracownice instytucji kultury;
domy, ośrodki i centra kultury;
muzea;
teatry;
opery;
filharmonie;
sale koncertowe;
biblioteki;
szkoły.
Materiały edukacyjne zawierające m.in. e-learning, scenariusz szkolenia oraz instrukcje wykonania materiałów pomocniczych.
Pogłębiona wiedza pracowników i pracownic instytucji kultury na temat sposobów rozmowy z osobami starszymi, przygotowania przestrzeni do ich obecności, czy projektowania ulotek;
otwarcie na współpracę z seniorami i seniorkami;
oswajanie i uczenie się starości, prowadzące do zmniejszenia wykluczenia społecznego osób starszych.
Jak wdrożyć innowację?
Pracownicy instytucji;
koordynator/koordynatorka projektu;
osoby z grupy docelowej.
Bezpieczna i dostępna przestrzeń;
dostęp do materiałów edukacyjnych.