array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159883 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 19:53:24 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159987 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159892 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 19:53:24 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159926 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 19:53:24 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(146) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/27411/pexels-goumbik-652355-a9f9abee-8163-40a3-a39f-dedece5f2ebe-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159882 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Klaster Edukacji Praktycznej

Kategorie
O innowacji
Szkoły zawodowe (biorąc pod uwagę podstawę programową wraz z praktykami i stażami) nie przygotowują studentów i uczniów do podjęcia pracy. Praktyki często nie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania studentów, pracodawcy nie są też w stanie zapewnić praktykantom dostępu do stanowisk i zadań, w których mogliby zdobyć potrzebne doświadczenie i umiejętności. Pojedyncza firma nieraz nie jest w stanie zagwarantować satysfakcjonującego (tzn. dającego praktyczną znajomość zawodu i branży) programu stażowego bez ponoszenia dużych kosztów organizacyjnych – oferowania różnorodnych zadań i stanowisk wraz z niezbędnym przeszkoleniem i nadzorem.
Klaster Edukacji Praktycznej to nowy model projektowania praktyk – w kilku firmach na różnych stanowiskach – oparty o platformę internetową łączącą pracodawców i uczniów. Pracodawcy wypełniają formularz, w którym informują, na jakich stanowiskach (powiązanych z jakimi umiejętnościami i obowiązkami) chcą przyjąć stażystę (oraz w jakich miejscach i terminach). Uczniowie zaś mogą projektować swój staż, łącząc kilka ofert. Dzięki temu zdobędą komplementarne doświadczenia, zgodne z ich potrzebami i oczekiwaniami. Dla studentów jest to możliwość lepszego poznania wybranej branży i zawodu oraz zdobycia potrzebnego zestawu umiejętności, bez ryzyka utknięcia na niepożądanym stanowisku przez cały staż. Pracodawcom daje to możliwość optymalnego dzielenia kosztów organizacyjnych przyjmowania stażystów – każda firma oferuje staż tam, gdzie jest to dla niej najwygodniejsze i najpotrzebniejsze, ale po realizacji całego stażu w kilku firmach uczniowie kończą szkołę z kompletnym zestawem doświadczeń.
Studenci i uczniowie szkół zawodowych.
Pracodawcy i przedsiębiorcy działający głównie w jednej branży, zrzeszeni w ramach izb rzemieślniczych, związków branżowych, grup producenckich itp.
Model projektowania jednego programu stażu w kilku firmach:
opis produktów finalnych wraz z rekomendacjami wdrożeniowymi;
instrukcja użytkownika aplikacji;
prototypy platformy i formularzy dla pracodawców i uczniów.
Jak wdrożyć innowację?
Oferujący staże pracodawcy;
podmiot zarządzający platformą internetową.
Sfinansowanie stażu – ok. 1000 zł na jednego ucznia. Kosztem stażu jest opieka administratora klastra nad uczniami na etapie opisu nowych zadań zawodowych, koszty opieki nad uczniami w trakcie stażu i ewentualne stypendium stażowe. Koszty te nie wykraczają poza tradycyjne koszty realizacji stażu w projektach EFS (opiekun, stypendium).
Kto za tym stoi?
White Hill sp. z o.o., sp. komandytowa:
Telefon: 730 538 333
E-mail: [email protected]
Strona: https://whitehill.eu/
Adres korespondencyjny: ul. Ciołkowskiego 161, 15-545 Białystok