array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159877 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 20:33:12 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159981 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159886 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 20:33:12 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159920 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 20:33:12 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(144) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/27384/family-1866868_1920-2b2c8ea0-494c-4b64-9b4b-f6e60a4d0ee4-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159876 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Interdyscyplinarny staż

Kategorie
O innowacji
Dysfunkcje w rodzinie stanowią powszechny problem, a jeśli występuje ich kilka na raz, konieczna jest kompleksowa pomoc ze strony specjalistów. Jako zjawisko złożone i wielowymiarowe, stanowią one wyzwanie zarówno dla społeczeństwa, jak i polityki społecznej państwa. Dotyczy to w szczególności polityki edukacyjnej na rzecz rozwiązywania tych złożonych problemów. Kluczowym problemem jest niedostateczny zakres praktyk studenckich w zawodach związanych z rozwiązywaniem problemów rodziny i dziecka, nie tylko w sensie czasowym czy merytorycznym, ale przede wszystkim z racji lokalizowania praktyki w jednej instytucji, która nie oddaje całego spektrum problemów i wyzwań przyszłej pracy zawodowej. W szczególności dotyczy to doświadczenia odmiennych perspektyw rozumienia i rozwiązywania problemu w różnych instytucjach działających w systemie pomocy.
Celem interdyscyplinarnego stażu jest zapoznanie studenta ze specyfiką zawodu. Program praktyk w kilku instytucjach umożliwia zrozumienie i doświadczenie odmiennej specyfiki pomocy w instytucjach publicznych, niepublicznych oraz w organizacjach pozarządowych. Program umożliwia uchwycenie komplementarności lub rozbieżności perspektyw różnych instytucji w systemie usług społecznych, a przyszłym adeptom zawodu pozwala zrozumieć i ćwiczyć w praktyce zdobyte umiejętności zawodowe. Takie doświadczenie jest pożądane przy zatrudnianiu w instytucjach koordynujących i oferujących pieczę zastępczą oraz specjalistyczną pomoc dla dzieci i ich rodzin. Wartością dodaną modelu jest kreowanie w ramach interdyscyplinarnego stażu platformy współpracy pomiędzy tymi instytucjami.
Studenci oraz absolwenci uczelni.
Uczelnie;
biura kariery;
doradcy zawodowi.
Model stażu, na który składa się m.in. program innowacyjnego, interdyscyplinarnego stażu (kluczowy element), szczegółowe zadania stażu, wykaz umiejętności i wiedzy do zdobycia w trakcie stażu oraz wnioski końcowe.
Przetestowane rozwiązanie pokazało, że założone korzyści dla odbiorców oraz użytkowników zostały osiągnięte. Odbiorcy zdobyli kompetencje i umiejętności niezbędne do efektywnego planowania pomocy dla dziecka i jego rodziny, przygotowując się tym samym do roli koordynatorów pomocy dziecku. Ponadto zwiększyła się ich atrakcyjność jako oferenta przy ubieganiu się o specjalistyczne zatrudnienie – jedna ze stażystek, która brała udział w projekcie, od razu po jego zakończeniu została zatrudniona przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie.
Jak wdrożyć innowację?
Instytucje specjalizujące się w pomocy dysfunkcyjnym rodzinom;
koordynator praktyk;
psycholog.
Koszty związane są przede wszystkim z organizacją specjalnego warsztatu wprowadzającego do interdyscyplinarnego programu praktyki. Koszty takiego warsztatu szacowane są na około 2 500 zł, przy czym mogą być znacznie obniżone przy korzystaniu z zasobów lokalowych akademickich biur karier – wtedy ograniczają się do wynagrodzenia trenera lub przedstawicieli instytucji zaangażowanych w projekt. Dodatkowym kosztem, w stosunku do typowego stażu, jest zatrudnienie kilku opiekunów praktyki. Wysokość finansowania projektu zależy od liczby instytucji uwzględnionych w programie oraz ich charakteru: publicznego, komercyjnego lub pozarządowego.