array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159850 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 04:34:52 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159954 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159859 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 04:34:52 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159893 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 04:34:52 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(161) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/26002/Zrzut%20ekranu%202024-07-15%20091022-7460dd7a-07f4-4aa4-898e-504fa6df75dc-original.png" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159849 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz (Edukacyjna) podróż za jeden uśmiech

Kategorie
O innowacji
Szkoła zazwyczaj nie uczy kompetencji, które będą potrzebne na rynku pracy w niedalekiej przyszłości – różnego rodzaju umiejętności miękkich, w tym kooperacyjnych. Postawy współpracy i wzajemnego wsparcia nie są w szkole promowane czy wzmacniane. Uczniowie nie rozumieją ich znaczenia ani płynących z nich korzyści. Jedynymi informacjami zwrotnymi, jakie szkoła oferuje uczennicom, są oceny – brakuje informacji, które odnoszą się do obszaru, takiego jak wzmacnianie zdrowych postaw i zasad działania w grupie klasowej. Metody nauczania stosowane przez szkołę są nieatrakcyjne – zazwyczaj jest to nauka podawcza bez użycia aktywnych sposobów przekazywania wiedzy oraz angażowania uczniów w proces.
Innowatorzy proponują działanie, w ramach którego uczniowie otrzymują symboliczne nagrody – uśmiechy – przyznawane za okazywanie wsparcia i dobrą współpracę. Obrót uśmiechami jest elementem, który ma potencjał nauczania przedsiębiorczości. Zasadą gry jest wspólna korzyść – jeśli ja wygrywam, wygrywa także cała grupa. Gra ma na celu stworzenie sytuacji, w której grupa rówieśnicza, składająca się z uczniów, funkcjonuje na podstawie takich właśnie zasad. Gra dostarcza odbiorcom pozytywnego doświadczenia związanego z samopomocą (wzajemnym wspieraniem się w nauce) i współpracą.
Uczniowie szkół podstawowych;
uczniowie szkół ponadpodstawowych;
w sposób pośredni także pracodawcy.
Nauczyciele, wychowawcy;
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń;
podobne instytucje w innych miastach/województwach.
Model wsparcia koleżeńskiego;
waluta uśmiechów.
Innowacja stwarza okazję do rozwijania przedsiębiorczości, kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów, innowacyjności i komunikacji. Dzięki niej uczniowie odzyskali poczucie sprawczości, stali się bardziej zaradni i samodzielni. Te cechy są wysoko cenione przez pracodawców, a tym bardziej będą one cenne na rynku pracy przyszłości, gdyż pozwalają szybko adaptować się do niepewnych warunków.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby z grupy docelowej (uczniowie);
nauczyciele i wychowawcy, którzy będą koordynować przebieg projektu.
Lista z regułami zabawy;
nagrody w postaci waluty uśmiechów.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
- Przed rozgrywką
- Planszetka złota i życia potwora - wydruk jednostronny
- Plansza - wydruk jednostronny
- Bohaterowie - wydruk jednostronny
- Artefakty - wydruk dwustronny
- Instrukcja - wersja ostateczna
- Instrukcja - wersja ostateczna
- Przed rozgrywką - wersja ostateczna
- Potwory - wydruk dwustronny - wersja ostateczna
- Potwory - wersja ostateczna
- Artefakty - wersja ostateczna
- Plansza - wersja ostateczna
- Bohaterowie - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 2 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 2 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 1 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 1 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 4 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 4 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 3 - wersja ostateczna
- Skrypty lekcji wychowawczych cz. 3 - wersja ostateczna
- Cennik Usług
- Menu Nagród
- Cennik Usług
- Zasady działania Wolnego Rynku Uśmiechu
- Zasady działania Wolnego Rynku Uśmiechu
- Uśmiechy
- Menu Nagród (1) - wersja ostateczna
- Docenienia (1) - wersja ostateczna
- Przewodnik po narzędziu
- Przewodnik po narzędziu
- Uśmiechy i Docenienia