array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159883 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 04:50:09 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159987 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159892 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 04:50:09 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159926 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 04:50:09 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(152) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/1196/pexels-dzenina-lukac-1469481-80914a3f-3dbf-41a7-b040-f8af6c72945a-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159882 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Dzięki nam nie jesteś sam

Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem ograniczonego wymiaru godzin opieki nad osobami z niepełnosprawnościami, nie uwzględniającego potrzeby ich całodobowego wsparcia, którego instytucje pomocowe nie są w stanie zapewnić.
Podstawą innowacji jest uruchomienie całodobowego Centrum Wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, które są pozbawione pomocy ze strony rodziny i osób trzecich w satysfakcjonującym zakresie. W jego ramach zostały wdrożone następujące usługi:
Całodobowy dyżur opiekuńczy – zapewnia kontakt z Centrum Wsparcia w trybie interwencyjnym.
Teleopieka – możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Podopieczni Centrum są wyposażeni w telefon z funkcją SOS. W razie potrzeby osoba niesamodzielna wysyła sygnał poprzez wciśnięcie przycisku umieszczonego w opasce na nadgarstku. Sygnał odbierany jest w Centrum Alarmowym, gdzie specjalista po ocenie sytuacji podejmie działanie – wyśle pogotowie ratunkowe lub zorganizuje interwencję opiekuńczą.
Telefoniczny kontakt z podopiecznymi „Halo, jak się czujesz?” – polega na przeprowadzaniu rozmów telefonicznych przez specjalistów, którzy pytają o samopoczucie, przypominają o ważnych wizytach u lekarza lub konieczności wzięcia tabletek. Przeprowadzanie wywiadów jest niezbędne i służy jak najlepszemu dopasowaniu usługi do podopiecznych. Dodatkowym celem jest uzyskanie szczegółowych informacji, np. o stanie zdrowia, zażywanych lekach, kontakcie do bliskich oraz sąsiadów.
Osoby z niepełnosprawnościami;
osoby wymagające wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Organizacje publiczne i prywatne wspierające osoby zależne.
Regulamin uczestnictwa w projekcie;
ankieta dla podopiecznego przed udziałem w testowaniu innowacji (wzór);
ankieta dla podopiecznego po zakończeniu udziału w testowaniu innowacji (wzór);
deklaracja uczestnictwa w projekcie (wzór);
karta informacyjna podopiecznego (wzór);
oświadczenie dotyczące danych osobowych (wzór);
rejestr zgłoszeń centrum wsparcia (wzór);
algorytm postępowania Centrum Alarmowego po alarmie podopiecznego;
wzór umowy ze specjalistami ds. wsparcia;
protokół zdawczo-odbiorczy telefonu do teleopieki (wzór);
protokół instalacji telefonów (wzór);
umowa opiekunów środowiskowych (wzór);
standard usług zdalnego wsparcia osób niepełnosprawnych;
raport z wykonywanych usług;
rejestr zgłoszeń Centrum Wsparcia (wzór);
raport z wykonywanych usług;
rejestr rozmów „Halo, jak się czujesz?” (wzór);
protokoły opieki technicznej nad sprzętem (teleopieka) (wzór);
model świadczenia usług w formie zdalnego wsparcia osób niepełnosprawnych;
ankiety w trakcie testowania innowacji (wzór).
Jak wdrożyć innowację?
Asystenci osób z niepełnosprawnościami i specjaliści Centrum Wsparcia, odpowiedzialni za całodobową opiekę nad osobami zależnymi.
Wyposażenie stanowiska pracy Centrum Wsparcia – meble biurowe, komputer, telefon; opaski/telefony SOS dla podopiecznych; zapewnienie środka transportu dla asystenta w trakcie interwencji.
Kto za tym stoi?
Beata Charkiewicz:
E-mail: [email protected].