array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159870 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 20:44:19 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159974 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159879 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 06 Jun 2025 20:44:19 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159913 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Fri, 06 Jun 2025 20:44:19 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(141) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/27385/oil-3964367_1920-6f8685ab-3a63-4bf2-ac97-f2d810917555-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159869 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Czas na MOTO STAŻ

Kategorie
O innowacji
Proponowane standardowo modele staży w branży motoryzacyjnej nie odpowiadają na potrzeby pracodawców i uczniów. Sprawdzają się one w przypadku prac biurowych i prostych prac robotniczych, które nie wymagają kwalifikacji ani specjalistycznej, nowoczesnej wiedzy. W obecnie organizowanych stażach brakuje zindywidualizowanego podejścia do nauki. Uczniowie i absolwenci mają braki w praktycznych umiejętnościach, co utrudnia im znalezienie pracy.
Staż odpowiada na braki zatrudnieniowe w branży motoryzacyjnej. Proponowany model pozwala na indywidualne odkrywanie potrzeb i możliwości edukacyjnych każdego ucznia i absolwenta. Dzieje się to poprzez dopasowanie programów staży i kursów do wyników diagnozy kompetencji stażysty i zapotrzebowania konkretnego pracodawcy oraz odbycie wakacyjnego stażu. Udział cechów rzemieślniczych w projekcie zapewnia uczniom możliwość odbycia praktyki w renomowanych firmach, uzyskania poszukiwanych na rynku pracy kompetencji oraz ewentualnego zatrudnienia w firmie, w której odbyli staż.
Izby rzemieślnicze i cechy;
uczniowie i absolwenci szkół zawodowych;
związki firm lub klastrów chcących współpracować ze szkołami zawodowymi w organizacji staży zawodowych;
organizacje dbające o jakość edukacji praktycznej i wiarygodność firm przyjmujących na staż.
Firmy i zakłady z branży motoryzacyjnej.
Model zindywidualizowanego stażu i diagnostyki umiejętności stażysty.
Jako silne strony stażu wskazywano dobrą atmosferę w pracy, poznanie różnorodnych metod naprawiania pojazdów samochodowych, naukę wybranego zawodu, pracę na nowych urządzeniach, możliwość korzystania z nowoczesnego warsztatu. Można stwierdzić za pomocą przeprowadzonych ankiet, że znacząca większość uczestników (około 90%) jest zadowolona ze stażu. Oceniła, że nabyła nowe umiejętności praktyczne i wiedzę. Około 60% ankietowanych wskazało, że staż poprawił ich sytuację na rynku pracy.
Jak wdrożyć innowację?
Mistrzowie zawodu posiadający praktyczną wiedzę;
osoby odpowiedzialne za kwestie personalne, dyrektorzy, pracodawcy;
uczniowie i absolwenci szkół zawodowych.
Średni koszt wsparcia ucznia zgodnie z proponowanym modelem to około 4 500 zł.
Kto za tym stoi?
Telefon: 22 635-04-64, 608 502 875
E-mail: [email protected]
Adres korespondencyjny: ul. Podwale 11, p. 121, 00-252 Warszawa
Pliki do pobrania
- Podręcznik wdrożeniowy dla użytkowników innowacji
- Wzór ankiety wyjściowej dla przedsiębiorcy
- Wzór ankiety wyjściowej dla ucznia
- Wzór ankiety wyjściowej po odbyciu szkolenia bez udziału w programie innowacji
- Wzór ankiety wyjściowej po odbyciu szkolenia z udziałem innowacji
- Wzór dziennika stażu
- Formularz diagnozy potrzeb ucznia
- Opis modelu innowacji
- Szczegółowy opis modelu innowacji
- Program stażu – blacharz
- Program stażu – elektromechanik
- Program stażu – lakiernik
- Program stażu – mechanik
- Program szkolenia do egzaminu czeladniczego – mechanik
- Program szkolenia – umiejętności miękkie (mechanik)
- Program szkolenia do egzaminu czeladniczego – mechanik