array(6) { ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Utility\CaseInsensitiveDictionary)#159880 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 16:55:19 GMT" ["server"]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" ["content-length"]=> string(3) "196" ["content-type"]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } ["body"]=> string(196) "
Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["response"]=> array(2) { ["code"]=> int(404) ["message"]=> string(9) "Not Found" } ["cookies"]=> array(0) { } ["filename"]=> NULL ["http_response"]=> object(WP_HTTP_Requests_Response)#159984 (5) { ["data"]=> NULL ["headers"]=> NULL ["status"]=> NULL ["response":protected]=> object(WpOrg\Requests\Response)#159889 (10) { ["body"]=> string(196) "Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["raw"]=> string(393) "HTTP/1.1 404 Not Found Date: Sat, 07 Jun 2025 16:55:19 GMT Server: Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2 Content-Length: 196 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1Not Found
The requested URL was not found on this server.
" ["headers"]=> object(WpOrg\Requests\Response\Headers)#159923 (1) { ["data":protected]=> array(4) { ["date"]=> array(1) { [0]=> string(29) "Sat, 07 Jun 2025 16:55:19 GMT" } ["server"]=> array(1) { [0]=> string(39) "Apache/2.4.62 (AlmaLinux) OpenSSL/3.2.2" } ["content-length"]=> array(1) { [0]=> string(3) "196" } ["content-type"]=> array(1) { [0]=> string(29) "text/html; charset=iso-8859-1" } } } ["status_code"]=> int(404) ["protocol_version"]=> float(1.1) ["success"]=> bool(false) ["redirects"]=> int(0) ["url"]=> string(153) "https://cdn-test.innowacjespoleczne.pl/app/public/images/innovations/27583/pexels-gustavo-fring-6050146-6a6a25b4-06e2-47b3-8b0d-7274ae805862-original.jpg" ["history"]=> array(0) { } ["cookies"]=> object(WpOrg\Requests\Cookie\Jar)#159879 (1) { ["cookies":protected]=> array(0) { } } } ["filename":protected]=> NULL } }Wstecz Rezydenci historii

Kategorie
O innowacji
Samotność seniorów i brak kontaktów interpersonalnych - seniorzy zazwyczaj mieszkają sami, ich dzieci często przebywają w innych miastach lub za granicą;
utrata przynależności do danej grupy (np. grupy zawodowej);
potrzeba samorealizacji i użyteczności społecznej.
W ramach innowacji powstały materiały wdrożeniowe (podręcznik, skrypty szkoleń, filmy instruktażowe, mapy) pomocne w przygotowaniu się do roli przewodnika. Rozwiązanie przedstawia kolejne etapy prowadzące do zorganizowania wykwalifikowanej grupy seniorów-przewodników, którzy, posiadając bogatą wiedzę historyczną i codzienną, będą przedstawiać miasto lub jego obszar w kompleksowy sposób. Projekt w niestandardowy, a jednocześnie systematyczny sposób angażuje seniorów we współtworzenie historii. Seniorzy po przejściu na emeryturę często zaczynają realizować swoje pasje, w tym także stają się przewodnikami.
Organizacje turystyczne, w tym koła turystyczne (np. koła PTTK);
stowarzyszenia działające na rzecz historii, kultury i turystyki;
szkoły podstawowe i ponadpodstawowe;
Rady Osiedli i Kluby Seniora, Koła Gospody Wiejskich itp.
Ankieta rekrutacyjna wraz z formatką oceniającą;
skrypty szkoleń (tj. materiały szkoleniowe zawierające kody QR i linki do filmików instruktażowych) dla uczestników;
trzy filmiki instruktażowe dla uczestników;
podręcznik wdrażania innowacji;
sentymentalna mapa miasta;
opis rozwiązania.
Zwiększenie poczucia przynależności;
zwiększenie poczucia sprawczości;
wzrost samooceny;
wzrost aktywności;
rozbudowanie sieci kontaktów społecznych w związku z podjęciem działań hobbystycznych w charakterze przewodnika turystyki;
poszerzenie wiedzy o danej miejscowości, dzielnicy czy osiedlu etc.
Wysoki potencjał do upowszechniania. Podczas działań wdrożeniowych i upowszechniających istotnym działaniem jest zachęcanie seniorów do opowiadania osobistych historii o miejscach, w których żyją. To działanie jest wyzwaniem i wymaga odpowiedniego przygotowania seniorów. Innowacja niewybrana do upowszechniania, mimo że stanowi wartościowe rozwiązanie aktywizujące seniorów oraz pozwala dotrzeć do nieoczywistej historii miejsc.
Jak wdrożyć innowację?
Seniorzy;
koordynator projektu.
Miejsca znane seniorom;
materiały edukacyjne.
Kto za tym stoi?
E-mail: [email protected];
Strona: https://www.zspip.pl;
Adres korespondencyjny: Ul. Cyryla i Metodego 3/14, 71-540 Szczecin.
Pliki do pobrania
- MATRYCA AUTOOCENY KANDYDATÓW NA REZYDENTÓW HISTORII (formatka oceniająca) .docx
- Rangowanie parami kandydatów na Rezydentów Historii .xlsx
- Skrypt szkoleniowy Historia ogólna dla przewodnika
- Skrypty szkoleń REZYDENTÓW HISTORII .pdf
- Skrypty szkoleń REZYDENTÓW HISTORII .docx
- Ankieta - wzór
- MATRYCA AUTOOCENY KANDYDATÓW NA REZYDENTÓW HISTORII (formatka oceniająca) .pdf
- Rangowanie parami kandydatów na Rezydentow Historii .pdf
- Podręcznik wdrażania innowacji REZYDENCI HISTORII .pdf
- Mapa
- Filmy
- Rezultaty 1 2 3 5